Business Intelligence en branchekennis
Een ijzersterke combinatie
Rapportages waar je echt iets mee kunt, processen optimaliseren of datagedreven werken. Business Intelligence (BI) is de oplossing. Maar hoe zorgt u dat het optimaal werkt voor uw organisatie?
Simpel!
Door BI te combineren met kennis van uw branche. Of dat nu retail, sierteelt of GGZ is, wij kennen de bedrijfsprocessen, afzetkanalen en uitdagingen.
Verspil geen tijd aan uitleg geven over de sector waarin u opereert. Profiteer direct van gericht advies op basis van onze ervaringen bij branchegenoten.
Onze consultants zijn gespecialiseerd in:
Vertrouwen door inzicht in uw branche
Vertrouwen is de basis van de relatie met een BI partner. Wat geeft er meer vertrouwen dan een partner die uw sector door en door kent?
Dit scheelt tijd en levert u winst op.
Als wij aan tafel zitten met een manager of directeur in één van onze kennisdomeinen, dan weten we voor een groot deel al waar hij naar op zoek is. Daardoor kunnen we goed advies geven, in korte tijd het dashboard optimaal inrichten en inzichten delen die we opgedaan bij branchegenoten.
Wij hebben veel ervaring in de branches retail, handel & industrie, GGZ, bouwmaterialenhandel en sierteelt. In al deze sectoren kunnen wij u extra goed ondersteunen in de keuze voor en inrichting van uw BI tool.
Actief in een ander domein?
Ook dan kunnen wij u helpen met onze kennis van Business Intelligence. In de praktijk levert dit een net zo mooie BI oplossing op. We zijn namelijk actief in veel markten en kunnen u daardoor goed adviseren en snel ondersteunen.
Van bestelhistorie tot cliëntrapportages
In elk domein leven specifieke BI vraagstukken. Wij helpen onze klanten bijvoorbeeld met de optimalisatie van inkoop, verkoop, logistiek en voorraadbeheer.
Hoe BI het verschil maakt?
Door data slim te combineren en visueel te maken. Denk aan het verbinden van folderinformatie aan data over magazijnbeheer, logistieke processen en winkelvoorraad. Daarmee zorgt u dat alle artikelen uit de komende folder ook daadwerkelijk op tijd en in voldoende hoeveelheden in de winkels liggen.
Er zijn nog talrijke andere datacombinaties mogelijk. Zo kunnen we alle klanten met relevante informatie in een overzichtelijke kaart presenteren. In deze klantkaart heeft Sales in één oogopslag een volledig klantbeeld. Ook maken we geregeld een Customer Health Index, die aantoont hoe betrouwbaar klanten zijn en welke bijvoorbeeld dreigen weg te lopen.
In de zorg helpen we GGZ-instellingen met rapportages richting de gemeente. Daarin verwerken we informatie over onder meer aantallen cliënten, productie, realisatie vs. afspraak en wachtlijsten.
Door data slim te combineren en inzichtelijk te maken in een visueel aantrekkelijk dashboard, kunt u het verschil maken in uw domein.